Måndag 23/3 -09 ---> Seriöst? ;)

Okej. Nu har jag tänkt att jag ska ha en seriös-bloggskrivar-vecka.
Med seriösa inlägg, ett varje dag. Yes, får väl se hur det går med det ;)

Så.. Vad ska vi skriva om idag? Jo förresten! Jag vet!
Idag på bussen hem satt jag och tittade ut genom fönstret när jag plötsligt fick syn på något som såg ut som en megafon som hade satts upp på en pinne med en sladd som gick ner i marken. När jag såg den så fick den mig att tänka på en sån där tuff sak som är med i massa amerikanska filmer. Ni vet, en sån där stor megafonpinne som har en slags alarmsignal som börjar låta när det blir extrema nödsituationer. Typ om man skulle behöva utrymma landet eller nåt.
Tanken var då; Finns det såna på riktigt eller är det bara i alla dom där filmerna? Jag menar, det borde ju finnas såna, men när är det egentligen dom börjar låta då? Om dom finns, är dom då uppsatta så att minst en skulle kunna höras var man än befinner sig? Nej. Jag tror knappast det. I så fall så är dom säkert jätteorättvist utplacerade. Bara i alla dom där riktigt stora städerna. Jag tror i alla fall inte precis att det finns någon som skulle kunna höras här i lilla jävla ÄckelHögsby.
Fan så orättvist. Jag vill också vara med om att få höra en sån och sen vara tvungen att slänga mig ner i första, bästa skyddsrum. Självklart så skulle jag ju överleva, för efteråt skulle man komma på att det bara hade varit en övning. Men inte i min berättelse, nej, då hade det varit bombattentat och vilda skottlossningar medan jag satt där nere i mitt skyddsrum och lyssnade på radion för att få veta när man kunde komma upp igen. Tufft.

Hahahahaa xD Nej, jag skojar bara för fan. Det är väl inte min största dröm heller ;) Men erkänn att det låter lite spännande ;) Hahahaa :P Lol.
Oj, fan vad omogen jag var nu som skrev lol där. Äh, Skit samma, det får stå kvar... xD

Puss på er, imorgon är jag ledig :D<3

/L. Don't You Know Who I Think I Am!?


Kommentarer
Postat av: ALEX!

Haha, en sån "megafon" finns det i Oskarshamn, över Domus på baksidan :) Den provkör dom kl. 12 första måndagen var tredje månad :) Den finns där bara för att om det skulle ske en olycka antingen i kärnkraftverket eller ute vid oljedepåerna längst ut i hamnen så skafolk ta skydd typ, om det antingen kommer strålning eller giftiga gaser :) Du får åka dit då och lyssna när dom provkör den, den för ett jävla ljud haha :D

2009-03-25 @ 02:40:04
Postat av: olivia

Haha, ja fy fan, det måste jag vekligen åka dit och lyssna på då ;P

2009-03-25 @ 11:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0