Torsdag 19/11 -09 ---> Natur.


Jag .
Blev fett sugen på att bara dra igång en film och titta vilken det blev! TNBC, och Corpse Bride igår, jävlar va cool jag är, som sitter och kollar på animerat!
Fast det är ju Burton(såklart), så jag får väl skylla på det, hehe :)

Nä, nu känner jag att här kommer det utlovade inlägget om Mari! :

Vilken stjärna alltså!
Mari är vår naturkunskapslärare, och ja. Ni läste rätt, Mari. Utan 'e' på slutet. Hm. Vet knappt ens vart jag ska börja... Eller, jo! Det första 'minnet', eller vad man ska säga, som jag har av henne. Det var när hon på en av våra första lektioner använde sig av uttrycket "kuka ur". Herregud säger jag bara! Alltså, hon är typ 40+, kanske 50! Man visste inte om man skulle skratta eller(gråta?) inte. Haha, fyy fan! Det blev så tyst, i hela klassrummet efter detta uttalandet att man nästan kunde höra vad folk tänkte. Så jävla pinsam tystnad!
Först alltså, medan alla försökte fatta om dom hade hört rätt eller inte. Sen, ja, sen kan man väl säga att rummet exploderade, lite smått sådär, av skratt.
Maris lilla kommentar: "Oj! Där blev det visst lite fel..." Haha, hon skäms minsann inte för något litet talfel(eller det är det ju inte, men vad man ska kalla det; uttrycksfel? Hah, niet.)!
Missförstå mig rätt nu. Tycker inte illa om henne som lärare, nejnej, hon är bra faktiskt, men hon har lite konstiga uttryck ibland(typ jämt?).
Som idag. Pratade om inlandsisar på lektionen och hur dom har påverkat vårt landskap och då höll hon på och pratade om jättar hela tiden(?). Om att folk trodde att det var jättar(som enligt mig är världens töntigaste påhittade sak.) som hade gjort massa som isen gjorde, flytta stenar och göra hål i berg och sånt. Haha, hon var helknasig och sa hela tiden saker som "...trodde att det var jättar som slängde såna här stora stenar(visar en bild på en stor sten.) som helt oprovocerat ligger i mitten av åkrar, mot människorna... Men det kanske det var också!" eller "...hål i bergen som kallas 'jättegrytor', och att det ligger förstenade kranium från små barn i botten på dom... Men så kanske det är!"
Det låter verkligen precis som att hon själv tror på det också! Mohahahaa!
Men det bästa var nog ändå när jag kom tillbaka till lektionen(efter körskolan... Som by the way gick lika apdåligt som vanligt idag.) och dörren var öppen, uppställd. Kommentaren från Mari, när det gick förbi en massa folk utanför som sjöng och skrek och tittade in i klassrummet hela tiden..; "Hah, jag tycker det är rätt kul ändå, att vi har dörren öppen såhär!". Den oprovocerat(yeah, mitt nya favoritord) öppna dörren ledde bland annat till att vi fick besök och en liten minilektion i vad en U-dal är av Håkan på Nv, heh.

Ojojoj. Lycka till den som ens försöker att läsa allt det där, en guldstjärna till er! Shiet. Hade tänkt skriva ännu mer om allt galet som hänt mig idag(både på naturen och annat) men då kommer verkligen ingen orka läsa. Fattar inte om någon ens pallar allt det jag har skrivit redan nu. Förresten! Fråga mig aldrig nånsin om hur jag kan komma ihåg allt sånt här som folk säger och gör för det vet jag verkligen inte ens själv, eller varför. xD

Oo, men guud va pepp man blir när syskonen har typ 39º feber och är slemmiga som fan då!
Hah, svininfluensa på gång kanske? Tss, ärligt talat, jag är nog fan den som bryr mig minst i hela sverige om ifall jag får den eller inte.
Haha, ja, det känns ju i alla fall som det som alla andra tjatar(inte lite heller) och håller på.

Niet. Nu tänker jag spara resten av minnena som mina små hjärnceller har sparat från dagen tills imorgon. Så fortsätt läsa då istället mina - What? Kanske två/tre? - trogna läsare! Hihihii^^

/L. All The Rage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0