Tisdag 16/2 -10 ---> Tidsoptimism leder till tågkaos?


Lite sur jag blev igår när det inte gick att logga in här. Hmpf, dåligt!

Roligare att skriva om det samma dag men nu tänker jag berätta i alla fall;
Sista lektionen på måndagar slutar vid halv 4 egentligen och då blir det oftast lite stressigt om man ska hinna med bussen som går 5 över halv från stationen, men man brukar hinna till slut. Igår höll dock Micke fortfarande på att gå igenom massa repetition inför provet som vi skulle ha idag, när klockan nästan var halv! Men jag tänkte det att; Nej. Jag vill inte vänta på tåget, jag ska bara hinna med bussen!
Hur som helst så satt jag där, stressad som fäen, och väntade på att han skulle bli klar. Men nähä, han hade ju massa kvar att gå igenom(kändes det som)! Så till slut gick jag i alla fall och då var jag bara en aaaning sönderstressad. När jag var utanför Jenny Nyström hade klockan hunnit bli nästan 5 över halv och jag kände att jag aldrig skulle hinna.
! Händer självklart det värsta som kan hända, typ. Jag halkar! Såklart. Vad annars? Halkar och hamnar mitt i en stor snöhög. Liiiiiiiite förbannad jag blev då? Fy helvete, ni kan vara glada att ni inte var där då!
Hur som helst så hann jag med bussen och blev på lite bättre humör(tur det). Fråga mig inte hur det kunde vara möjligt för mig att hinna, för jag har verkligen ingen aning, men det måste nog ha vart ett mirakel alltså.. När jag hade satt mig hittade jag dessutom min älskade iPod som jag hade letat efter på vägen till skolan också, så då va jag riktigt nöjd. ... Men fortfarande snöig.

Alltså. Jag fattar inte riktigt vad jag håller på med?
Idag va ännu värre än igår! Hah, och nu tänker ni säkert; Hm, hur kan det ens bli värre? ... Eller gör ni inte det, men hur som helst ska jag tala om för er att det kan det absolut bli!
T.ex. började dan med att jag försov mig... Nejnej, inget ovanligt det där, att Olivia försover sig. Men det sjuka var att jag vaknade lite mer än 5 över halv 8... Tåget går vid 10 i.. och det tar 10 minuter att gå dit, you do the math. Haha, bra jobbat eller vad!? Men jag hann! Helt galet!

Okejokej, fattar att det inte kan vara så kul om att läsa om mig och mina bussar/tåg hela tiden, men vafan, det är ju då man kan hamna i riktigt konstiga situationer!

Idag efter skolan blev det också sådär knasigt, fast när jag skulle med en stadsbuss in till stationen för att hinna med tåget hem..; Lite innan 5 över 12(och tåget går 12:34, så redan där kände jag lite tidspress) gick jag ut mot hållplatsen vid bygg för att jag tänkte hinna med en buss som går vid 5 över då, men nähä. Såg den åka förbi precis när jag gick utanför dörrarna = Missade den med typ 2 minuter = Jätteglad Olivia.
Gick i alla fall och ställde mig för att vänta på nästa buss, men vid 10 över klarade jag inte av att bara stå där längre så började gå mot Norrgård eftersom att det går fler bussar förbi där. ... När jag var nästan exakt mellan båda hållplatserna kommer bussjäveln som jag hade tänkt vänta på vid bygg! Så missar ju såklart den också!! = Inte sådär småsur längre utan en riktigt jävla förbannad Olivia!
Gick och svor över dom jävla bussfanskapen hela vägen till Norrgård.
När jag kom dit så var klockan dessutom ca 20 över och jag började känna mig ganska så stressad, tänkte på om jag skulle gå därifrån, skulle ju hinna in till stationen på 10 minuter.
Men precis då kom det en buss! Så hoppade på den. Lalalalalaaa, den svängde ju såklart in för att köra igenom stan också! Fy fan. Då började jag fundera på vad det hade stått att den skulle åka och tänkte att; Skit samma, jag hoppar av vid brandstationen och går in istället.. . Så det gjorde jag, och då var klovkan 5 i halv 1! Shit, jag kommer aldrig att hinna!, tänkte jag.. Eller nä, men dom rätta orden som tänktes är alldeles för hemska för att skrivas här. Hur som helst så var klockan halv när jag var på stationen.
Så, hur galet det än är, hann jag med det tåget också! Nä, jag fattar bara inte det här.. Superwoman? Ahaha, nä, förmodligen inte. Har nog bara liite tur(i oturen?) ibland.

Hihi, tycker allt att jag fick till en lite klurig rubrik idag!

Tråkigt.
Skulle tränat idag.. och då tänker ni kanske; Ööh, aa, eller hur va? Olivia - Träna? Knappast.. . Men johodå! Skulle faktiskt ha gjort det, packade väskan och allt.. Men så blev det inte av eftersom att jag förmodligen är världens fattigaste människa just nu.. - Nej, det vet jag väl förhelvete att jag inte är! Men det känns så, jag måste också få klaga lite, faktiskt.. - och hade nog därför svältit mig till döds om jag hade utsatt mig själv för att träna utan att ha ätit mer än nån äcklig liten soppajävel idag i skolan.
Blah, så nu kommer jag ha tråkigast hela kvällen! Usch, detta kommer säkert bara sluta med att jag sitter och tröstäter chips och kollar på film.. Eller nåt..
Hm, funderar på om jag kanske skulle ta och se om Community igen? Det är verkligen  bra! Att det är lätt värt att se om! Eller kanske fixa nån annan intressant serie? Vampire Dairies och FlashForward är två som jag är lite nyfiken på...

Äh, det blir nog bra med det ska du se...
Hehehee, och nu ska jag gå upp och skämma ut Sammie, inför hans kompisar, bara för att jag har så sorgligt tråkigt och bara för att jag är så jävla ond! Mohahaa..

/OMC. Greatest Hits

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0