Torsdag 21/1 -10 ---> Lalalalalalaa, lite tankar och andra såna små trevligheter :)

Shaaaaaaaaaark!

Wohoo, äntligen är man ägare till en balklänning då! Trevlighetertrevligheter.. Så bara dejten som fattas nu då, hah.. Tsss; detaljer, detaljer. Det är väl inte så viktigt!? Pffft..

Satt och kollade runt på en jävla massa musikvideos förut och kom på en sak...
Att fy. fan. va snygg Gerard Way va i blont, kort hår! Ja. Va bara tvungen att få det sagt.
Nån som håller med? Aah, I know yo do! Haha, nee, fan aldrig nån som har tyckt lika som jag om just det där! Hmpf.. Dåligt! Han är fin, mycket fin..

Dagens låt
Thåström - Släpp Aldrig In Dom
Blir fan rörd, mållös, får andnöd, vet inte riktigt vad jag ska säga... Underbart! Det här är kärlek. Jag och Thåström. För alltid. Ja tack! Hihi, ne men nästan i alla fall!

Dagens album
Funeral For A Friend - Between Order And Model EP
Yess, dagens album är en EP - Med 4(!) låtar på! För ojoj, det är riktigt svårt att bara välja ett album där... Men till slut fick det då, såklart bli ett av dom med mest awesomelåtar, yeah!
FFAF är nog, allvarligt talat, det band jag lyssnat mest på hittills i mitt liv.. Ett av dom i alla fall.


Dagens video
Adept - Sound The Alarm
Inte så mycket videon som är bra egentligen, haha, nej den suger rätt hårt faktiskt.. Ville väl bara ha en anledning att ta med en av Adepts lätt bästa låtar.. EN av dom sa jag!

Dagens film
The Children
Fel. Alltså, den filmen är så fel det bara kan bli typ. Äcklig som fan också, genom halva. Sen blir den bara störd och det sämsta med den är att man aldrig får en förklaring till varför allt blir som det blir. Nej, riktigt dåligt faktiskt! Älskar skräck men då ska det fan va en bra story också, och okej, mördaren eller whatever, behöver inte alltid ha ett motiv för att det ska bli bra och för att man ska fatta varför den gör som den gör men man ska ändå få en förklaring! Tycker jag, punkt slut.

Dagens hat
Sayings som; "ChaCha bloggen!"
Åhfyfan, åhfyfan! Vet inte ens vart jag ska börja! Men det får en ju för fan att bara vilja avlida varje gång man hör det(av nån som säger det helt seriöst)! Vill ärligt talat bara gå och dränka mig i första bästa vattenpöl, hoppa från närmsta tak eller slå huvet i en vägg tills hjärnan rinner ut. Nej, såklart inte men närapå! H.a.t.a.r. verkligen dessa idiotiska ord, eller, ja, sättet som puckona uttrycker orden på. HAT säger jag bara; HAT.

Dagens (Y)
Friedrich Wilhelm Nietzsche
Säger bara såhär; Ett geni! Läs en bok av denna man och bli stunned! Underbart.
Jaa, och om man nu är lite för lat och inte orkar läsa en hel bok kan man ju alltid googla honom lite och läsa några av de bästa citat han skrivit/sagt - Asuuumm!

Dagens citat

Life would be worthless without music

Ja, vad kunde vara mer passande än ett litet citat av Nietzsche då?
Han visste vad han snacka om den mannen, han hade minsann koll!


Finns en till sak jag har tänkt på "lite"... Eller stör mig på detta faktiskt;
Motsatsen till 'många' är ju egentligen inte 'några', utan 'få'.. Men vafan är motsatsen till 'flest' egentligen!? Det kan ju förhelvete inte vara 'färst' eller 'fårst'. Det låter ju bara riktigt konstigt... Eller, typ som 'färs', eller 'färsk', eller 'får' eller nåt... Hmpf, lite smått annoying sådär om man inte kommer på vad det kan vara, och då börjar man tänka och vill ha ett svar...
och varför i helvete stör jag mig alltid på såna här små obetydliga jävelsaker!? Pffft!

/OMC. Shark! Shark! Shark!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0